NEON Televizija - ntv@neon.ba - Redakcija: +387 62 33 00 95 - Marketing: +387 62 33 00 94

Zbog korone povećao se broj korisnika Narodne kuhinje Imaret

... | 22. Novembra 2020.
08:34
Kalesija Online

Narodna kuhinja Imaret u Tuzli sastavni je dio Merhameta i predstavlja najveću ovakvu ustanovu u Bosni i Hercegovini. Tamošnji kuhari dnevno pripreme okvirno 2.400 obroka za isto toliko korisnika, a koji se nakon kuhanja dijele na 17 punktova u gradu soli, zatim Kalesiji, Gračanici i Lukavcu.

Broj zahtjeva za pomoć je značajno veći u odnosu na ranije periode, a posebno za dostavom hrane na kućni prag. Kako navode iz ove kuhinje, paralelno s povećanjima zahtjeva bilježi se smanjenje donacija, ali ipak uspijevaju odgovoriti trenutnim potrebama.

“Za skoro 200 starijih, nemoćnih i bolesnih osoba hrana se svakodnevno dostavlja na kućnu adresu. Ovom uslugom pokrili smo veliko područje i više naselja. Hrana se dostavlja i u izbjegličko naselje Mihatovići, raseljenim osobama i socijalno ugroženom stanovništvu. Za sve naše korisnike koji su se preselili iz Mihatovića u socijalne stanove u Miladijama, koji ispunjavaju uslove, a izrazili su želju, svakodnevno dostavljamo obroke na naš punkt u naselju Kreka”, kaže za Klix.ba Mensura Husanović, direktorica Regionalnog odbora Merhameta Tuzla.

Značajno povećanje broja korisnika

Pogoršanje epidemiološke situacije uzrokovane pandemijom koronavirusa je donijelo ekonomske teškoće za veliki broj građana. Prema riječima naše sagovornice, zbog toga u Imaretu imaju značajno povećanje broja novih zahtjeva za uzimanje obroka u Narodnoj kuhinji, kao i više pojedinačnih dolazaka građana koji traže obroke i pomoć u hrani, odnosno humanitarnim paketima.

“Najviše zahtjeva i poziva imamo za naš servis dostave na kućnu adresu jer je sve više ljudi u teškom zdravstvenom stanju, bez srodnika i drugih koji mogu o njima brinuti, a vjerovatno se i starije stanovništvo više boji zaraze pa manje izlaze”, ističe Husanović.

Prilikom podjele hrane se poštuju sve propisane mjere s ciljem zaštite zdravlja osoblja i korisnika, a kako bi se smanjili kontakti produženo je vrijeme uručivanja na punktovima.

Među korisnicima Narodne kuhinje u Tuzli je i Hidajeta Osmanović koja već nekoliko godina svakodnevno dolazi po obrok tačno u podne. Kako nam kaže, to čini za sebe i sina koji je invalid.

“Ova kuhinja mi mnogo znači jer je ovo jedini način da prehranim sebe i sina. Svakoga dana kada dođem po hranu, dočeka me topao i svjež obrok. Zaposlenici su veoma ljubazni i na pravi način se ophode prema nama. Ovo je veliki sevap za sve one koji nemaju. Sin i ja nemamo apsolutno nikakvih primanja, a kroz život se snalazim onako kako znam i umijem”, priča nam Osmanović.

Značajno smanjena podrška donatora

Ekonomske posljedice pandemije dovele su i do toga da je Narodnoj kuhinji Imaret značajno smanjena podrška svih donatora, posebno firmi i pojedinaca koji, kako navodi Husanović, vjerovatno i sami imaju manjak prihoda zbog krize.

“Što se tiče podrške iz budžeta, treba istaći da budžetska sredstva Vlade TK, Grada Tuzle i općina u kojima imamo punktove, odnosno Kalesije, Gračanice i Lukavca, pokrivaju oko 30 posto ukupnih troškova djelovanja Narodne kuhinje Imaret. Ističemo da je Grad Tuzla budžetskim rebalansom osigurao dodatnu tranšu za prevladavanje posljedica pandemije COVID-19 što nam je omogućilo da povećamo broj korisnika kućne dostave i nabavimo humanitarne pakete koje smo dijelili na terenu tokom pandemije, a i ostale općine su pomogle”, kaže nam Husanović.

Ni u krizno vrijeme Merhamet nije prestao s realizacijom posebnih aktivnosti, poput tradicionalne akcije pod geslom “Učenici pomažu Narodnu kuhinju” koja je trenutno u toku, a realizira se sa osnovnim i srednjim školama Tuzlanskog kantona.

Izvor: klix.ba

Portal ntv.ba možete pratiti i putem android aplikacije za mobilne uređaje

Komentari

Kategorija: Kalesijske teme