NEON Televizija - ntv@neon.ba - Redakcija: +387 62 33 00 95 - Marketing: +387 62 33 00 94

Pogled na islam očima običnog muslimana: Prihvatanje islama

... | 5. Avgusta 2022.
17:10
Kalesija Online

Prihvatanje islama

Feljton 9/10

Ljudi širom svijeta koji se ranije nisu smatrali muslimanima odlučuju prihvatiti islam i prakticirati islamske propise. Slušajući i čitajući mnogo ispovijesti ovih osoba, izvukao sam nekoliko zaključaka.

U prvu grupu ljudi riješenih da u određenom trenutku u životu prihvate islam i prakticiraju ga, iako prije toga kulturološki, tradicijski i historijski nisu imali nikakve veze s njim, svrstao bih one koji su posmatranjem pojedinih muslimana u svom okruženju shvatili ljepotu, veličinu i značaj islama. Cjelokupno ponašanje i način života njihovih muslimanskih kolega, komšija ili prijatelja toliko ih je dojmio i zadivio da su počeli dublje i detaljnije analizirati pozadinu i izvore takvog karaktera. Njihova svjedočenja često pominju da su se divili njihovom odnosu i ophođenju prema drugima. Posmatrali su njihovo ponašanje i reakcije u različitim životnim situacijama, uključujući i one vrlo neugodne i zahtjevne, te ih je često impresionirala njihova strpljivost i mudrost, čak i u najtežim okolnostima.

Pri posjetama tim muslimanima u njihovim domovima, dubok utisak je ostavljala atmosfera unutar porodice, u njihovom međusobnom ophođenju, kao i njihovom odnosu prema drugima, a naročito gostima. Osjećali su iskrenu dobrodošlicu, a ne izvještačene fasadne osjećaje. Kada bi u razgovorima došli do teme vjere, shvatili bi koliko je islam zapravo prisutan u svakom djeliću njihovog života, kao i da je on zapravo suštinski temelj tog njihovog karaktera vrijednog divljenja.

Usto, svi opisi vjerskih propisa imali su smisao i bili su im u potpunosti jasni, logični i prihvatljivi. Kako ih je ovakav početni motiv da se pozabave dubljim izučavanjem islama lišio predrasuda o njemu, uvidjevši da ono što Kur’an propagira zaista praktično donosi rezultate poželjne i potrebne u društvu, uslijedila bi njihova velika životna odluka da prigle islam i prilagode svoj stil života prema njegovim uputama.

Ovdje se neizbježno moram dotaći izjave francuskog filozofa Rogera Garaudyja, nakon što je prihvatio islam, da je zahvalan Bogu što je prvo upoznao Kur’an pa tek onda muslimane. Poenta njegove izjave je u tome da je nakon što je proučio Kur’an i oduševio se njime, pa potom počeo posmatrati i analizirati muslimane, utvrdio da oni definitivno nisu pravi prikaz onoga što islam suštinski i zapravo jeste.

Ovu Garaudyjevu rečenicu muslimani širom svijeta često citiraju u želji da pokažu koliko su se mnogi muslimani udaljili od istinskih učenja islama i koliku mu štetu time nanose. Međutim, mada se u potpunosti slažem da veliki broj muslimana širom svijeta očigledno u svom životu ne slijedi kur’ansko-hadiske imperative, moram naglasiti da je ovakvo generaliziranje vrlo nepravedno i pogrešno, a djelimično čak i opasno. Istina je takođe i to da su mnogi muslimani, vjerovatno većina njih, predivni primjeri najboljih i najljepših ljudskih osobina, te stoga smatram da je pogrešna praksa isticanja i naglašavanja loših primjera i da trebamo raditi upravo suprotno.

Mnogo ispravniju sliku islama ćemo prikazati ako ističemo njihove dobre sljedbenike koji ga u potpunosti i ispravno prakticiraju, a ne one koji to rade samo djelimično ili na neprihvatljiv način. Činjenica da su mnogi ljudi prihvatili islam zahvaljujući upravo njihovim kontaktima sa muslimanima govori da je itekako moguće da se najbolja slika islama vidi kroz njegove sljedbenike.

Izvjestan broj osoba je iz različitih razloga i povoda i sa različitim ciljevima počeo detaljnije proučavati islam i njegove glavne izvore – Kur’an i hadis. Mnogi od njih su, užasnuti događajima 11. septembra i drugim terorističkim djelima za koje su hitro optuženi muslimani i sam islam, htjeli imati kompletniju sliku o toj “terorističkoj religiji”. Neki su čak planski i sistematično radili na demonizaciji islama, pa su ga u nekom trenutku počeli detaljno istraživati kako bi se što efikasnije usmjerili na njegove najosjetljivije teme. To sistematično proučavanje islama na kraju je polučilo najmanje očekivane rezultate – ogromno poštovanje i ljubav prema njemu.

Zanimljivo je da su mnogi od njih izjavili da su ranije imali stav i mišljenje da je “islam samo religija” i da se kao i sve druge religije svodi na slijepo vjerovanje u Boga i zagrobni život. Taj stav se u korijenu mijenjao spoznajom da se islam ne zasniva na dogmi i slijepom vjerovanju već na znanju, posmatranju i promišljanju.

Veliki broj osoba se preporodio u islamu nakon što su u određenom trenutku počeli preispitivati vlastite stavove o vjeri. Ova grupa obuhvata i ateiste i vjernike, uključujući i muslimane koji su uzimali zdravo za gotovo svoju pripadnost islamu od rođenja, ali ga nisu i živjeli, tj. u potpunosti praktikovali. Bivši ateisti i kršćani često izjavljuju da su intenzivnim razmišljanjem dolazili do zaključaka da njihovi životni postulati i principi u većoj mjeri nisu imali smisla nego što jesu. Nakon što bi uvidjeli da ono što su godinama držali za istinu ima vrlo krhke temelje, pokušali bi doći do odgovora na mnogobrojna neizbježna pitanja. Nemalo iznenađeni, sve prethodno nedokučive odgovore našli su u islamu. U tom procesu traganja za istinom, nerijetko se dešavalo da vjernici sa iskrenom vjerom u postojanje Boga, nesigurni da li su na pravom putu, baš od Boga traže pomoć i uputu. To bi ih, na vrlo različite načine, ponekad nevjerovatnim stazama, dovelo do islama.

Islam su čvrsto prigrlili i muslimani koji su iz raznih razloga počeli dovoditi u pitanje svoju vjeru, kojoj inače nisu poklanjali naročitu pažnju. Kako sami kažu, sve što je trebalo je da počnu ozbiljno razmišljati o najvažnijim životnim pitanjima, te odgovore posvećeno tražiti na svim stranama. Tek tada bi dolazili do čvrstih uvjerenja da ono što su ranije držali vrlo površno zapravo bila blagodat koju nisu znali cijeniti. To preispitivanje vlastite vjere podiglo bi je na jedan novi, puno viši, nivo gdje bi po prvi put u životu dosegnuli intelektualne i duhovne dimenzije islama, ranije nepoznate.

Prelazak na islam je sa sobom donio mnogo promjena u životu tih ljudi. Prema njihovim vlastitim svjedočenjima, osjetno su sretniji i jači, a primjećuju i da svako ima koristi od islama, kako muslimani tako i nemuslimani. Izvjesnu prazninu zamijenila je potpuna duševna ispunjenost. Nestao je strah od smrti, materijalno zadovoljstvo je ustupilo mjesto duhovnom procvatu, a egoizam se pretvorio u altruizam. Tvrde da islam vole zato što je kompletan i što daje odgovor na svako pitanje. Jasno im je zašto žive, kako trebaju živjeti, šta se događa nakon smrti i šta određuje naš zagrobni život. Ovi detalji nigdje nisu objašnjeni tako detaljno, precizno i logično kao u islamu. Svoju prethodnu vjeru upoređuju sa srednjom školom a islam sa fakultetom, a njihov crno-bijeli život je dobio boju.

Ovaj tekst je isječak iz devetog poglavlja knjige “Pogled na islam očima običnog muslimana“. Cijelo poglavlje možete pročitati u navedenoj knjizi, autora Asmira Mešića.

Portal ntv.ba možete pratiti i putem android aplikacije za mobilne uređaje

Komentari

Kategorija: Kalesijske teme